Постоянната комисия по бюджет и финанси взе следното
Р е ш е н и е:
Изменя и допълва предложеният проект за решение за Бюджет 2019 г. от Кмета на Община Хасково, както следва:
Точка 1 - Предвижда се увеличение в приходната част на общинския бюджет с 780 хил.лв., касаещо местни дейности, както следва: данъчни приходи – увеличение с 350 хил.лв. и неданъчни приходи със 430 хил.лв.
Предвижда се увеличение на разходната част на общинския бюджет с 780 хил.лв.
1. Точка 1 от проекта за решение добива следната редакция:
„1.1.ПО ПРИХОДИТЕ: 75 382 019 лв.
Държавни приходи:
- Обща субсидия за делегирани от държавата
дейности по чл. 50 от Закона за Държавния
бюджет на Република България за 2019 година 41 720 900 лв.
- Собствени приходи за държавно делегирани
дейности 395 187 лв. Извършени плащания от бюджета от/за сметки за СЕС /нето/ - 61 865 лв.
- Чужди средства от други лица - 3 450 лв.
- Преходен остатък по дейности държавна отговорност 2 402 635 лв.
Всичко държавни приходи: 44 453 407 лв.
Общински приходи:
- Данъчни приходи 10 810 000 лв.
- Неданъчни приходи 13 656 890 лв.
- Трансфери за местни дейности:
– обща изравнителна субсидия 2 149 400 лв.
– зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища
194 200 лв.
- Целева субсидия от Републиканския бюджет за капиталови разходи 1 479 800 лв.
- Трансфери между бюджетни сметки (-) - 422 020 лв.
- Трансфери между бюджети и сметки за средствата от Европейския съюз (нето) - 400 000 лв.
- Временни безлихвени заеми между бюджети и сметки за средствата от Европейския съюз (нето) - 68 254 лв.
- Погасяване на дългосрочен заем (-) - 1 559 713 лв.
- Погашения по финансов лизинг и търговски кредит - 273 546 лв.
- Друго финансиране –предоставени временни депозити и гаранции на други бюджетни организации (-) - 1 000 000 лв.
- Преходен остатък от общински дейности 6 361 855 лв.
Всичко общински приходи: 30 928 612 лв.
1.2. ПО РАЗХОДИТЕ: 75 382 019 лв.
За дейности държавна отговорност 44 453 407 лв.
За общински дейности 30 928 612 лв.
Бюджетът на община Хасково, съгласно показателите по чл.45, от ЗПФ е представен в Приложение №1A, Приложение №6A и Приложение № 17Б.
Точка 4 - Комисията предлага промяна в плана за разпределение на капиталовите разходи за 2019г. както следва:
- Добавят се нови обекти: „Изграждане на водопровод за с. Стамболийски в размер на 20 000 лв.“ ; „Водоснабдяване на с.Маслиново в размер на 100 000лв.“; „Проектиране на плувен басейн в размер на 100 000лв.“; „Изграждане на спортни съоръжения в размер на 100 000 лв.“; „Ремонт на ритуална зала в гробищен парк на кв. Македонски в размер на 50 000лв.“;
- Увеличава се сумата за обект „Ремонтни дейности на уличнтата инфраструктура в селата със сумата от 300 000лв.“.
- Добавя се капиталов трансфер за „Тролейбусен транспорт“ ЕООД в размер на 50 000 лв. за покупка на паркоавтомати;
Предлага се да се изготви ново Приложение 7Б и Приложение 7В за капиталовите разходи с добавените промени, като Приложение 7 и Приложение 7а отпадат.
Точка 4 от проекта за решение придобива следната редакция:
„Приема план за разпределение на капиталовите разходи за 2019 г., съгласно Приложение № 7Б, като:
4.1 Одобрява разпределението на средствата от целева субсидия за капиталови разходи в размер на 1 479 800 лв.
4.2 Приема разчет за разходите, които се финансират чрез §40-00 “Постъпления от продажба на нефинансови активи“ в размер на 780 000 лв. съгласно Приложение № 7В.”
Точка 6 – Комисията предлага промяна във финансовата рамка на второстепенните разпоредители с бюджет в община Хасково за 2019 г. съгласно Приложение № 5A, като Приложение №5 отпада.
Точка 6 от проекта за решение придобива следната редакция:
„6. Одобрява финансовата рамка на второстепенните разпоредители с бюджет в Община Хасково за 2019 г., съгласно Приложение №5A.”
Точка 7 от проекта за решение придобива следната редакция:
„7. Одобрява актуализирана бюджетна прогноза за местните дейности за периода 2019-2021 г. съгласно Приложение №16А.”
Точка 8 от проекта за решение, ПК по бюджет и финанси предлага изменение на размера на представителните разходи по т.8.2. за кмета на общината да стане 16 000 лв. Увеличават се разходите за младежки дейности по т 8.8 с 25 000 лв.
Предлага се и създаването на нова т.8.9 към проекта за решение с текст „Еднократни финансови помощи за новородени деца, съгласно правила в размер на 200 000 лв.
Точка 8 придобива следната редакция:
„8.Приема следните лимити за разходи:
8.1.Средства за социално-битово и културно обслужване в размер не повече от 3% от утвърдените разходи за основни заплати на лицата, назначени по трудови правоотношения;
8.2. Представителни разходи на Кмета в размер на 16 000 лева;
8.3.Представителни разходи за Общинския съвет в размер на 10 000 лева;
8.4. За работно облекло в общинските предприятия и дейностите чиято издръжка е „местна отговорност“ (за която няма специални наредби регламентиращи вида му) до 250 лв. на служител.
8.5. За стимулиране на деца с изявени дарби, съгласно Програма за мерките за закрила на деца с изявени дарби в размер на 20 000 лева;
8.6.За финансиране на процедури „ИН ВИТРО“ и „ИН ВИВО“ на семейства и лица, живеещи на семейни начала на територията на община Хасково с репродуктивни проблеми в размер на 100 000 лева;
8.7.Еднократни финансови помощи за здраве в полза на граждани на Община Хасково, съгласно правилник за реда, начина и условия за предоставянето им в размер на 50 000 лв.
8.8. Разходи за финансиране на младежки дейности, разходвани съгласно утвърдени правила, приети от общински съвет през 2018г. в в размер на 50 000 лв.
т.8.9 „Еднократни финансови помощи за новородени деца, разходвани съгласно съгласно правила в размер на 200 000 лв.“
Точка 12 от проекта за решение се изменя, като се одобрява нова план-сметка съгласно Приложение №10А, а Приложение №10 – отпада.
Текстът на т.12 придобива следната редакция:
„12. Одобрява план – сметка по Закона за опазване на околната среда за приходите и разходите от такса битови отпадъци по чл.66 от ЗМДТ, съгласно Приложение № 10А”.
В т.14 от проекта за решение, ПК по бюджет и финанси предлага размера на субсидията за „Тролейбусен транспорт“ ЕООД да бъде увеличена с 50 000лв. за покупката на паркоавтомати.
Текстът на т.14 придобива следния вид:
„14. Одобрява за „Тролейбусен транспорт“ ЕООД – 90 000 лв., разпределени както следва: за финансиране разходи за ел.енергия през 2019 г. – 40 000 лв. и капиталов трансфер за покупка на паркоавтомати през 2019г. – 50 000лв.“
Точка 18 – Съгласно чл.125 ал.1 от ЗПФ Общински съвет може да оправомощи кмета на общината да извършва служебно определени компенсирани промени. Предложението е да не бъде оправомощен кмета на община Хасково да извършва компенсирани промени по бюджета, без те да са гласувани от общинския съвет.
Постоянната комисия по бюджет и финанси предлага да отпаднат подточки 18.1, 18.2 и 18.3 и свързаната с тях т.19, като текста на т.18 придобива следната редакция:
„18. Упълномощава кмета да отразява служебно промените по общинския бюджет с размер на постъпилите и разходвани средства от дарения и спонсорства в съответствие с волята на дарителя/спонсора.”
Отпадат съответно подточки 18.1, 18.2, 18.3 и свързаната с тях т.19.
В т.24 от проекта за решение, ПК по бюджет и финанси предлага сумата за планираните разходи за средни месечни брутни заплати местна отговорност за ОП „Екопрогрес“ да бъде намалена с 300 000 лв. Приложение 13 отпада, а да се приеме ново Приложение 13А.
Текстът на т.24 придобива следната редакция:
„Утвърждава планираните разходи, числеността на щатния и извънщатен персонал и средните месечни брутни заплати в частта местни дейности за 2019 г. съгласно Приложение №13А.“
В т.25 от проекта за решение, ПК по бюджет и финанси предлага сумата за културен календар да бъде намалена с 30 000лв. и експертите в администрацията да подгатвят и представят преди сесията нов план за културен календар в размер на 270 000 лв. разработен в ново Приложение 14А съвместно с комисията по Образование, култура и вероизповедания. Приложение 14 отпада. Ако не бъде предоставен такъв, да се намали с 10% сумата за всяко културно събитие.
Текстът на т.25 придобива следната редакция:
„Приема културен календар за 2019 г. на община Хасково в размер на 270 000 лв., съгласно Приложение № 14А.“
В т.26 от проекта за решение, ПК по бюджет и финанси предлага сумата за спортен календар да бъде намалена с 70 000лв. и експертите в администрацията съвместно с ПК по спорт, туризъм и младежки дейности да подготвят и представят преди сесията нов спортен календар в размер на 80 000 лв. разработен в ново Приложение 15А. Приложение 15 отпада. Ако не бъде предоставен такъв, да се намали с 46,67% сумата за всяко спортно събитие.
Текстът на т.26 придобива следната редакция:
„Приема спортен календар за 2019 г. на община Хасково в размер на 80 000 лв., съгласно Приложение № 15А.“
В т.27 от проекта за решение, ПК по бюджет и финанси предлага сумата за субсидия за културни институции, състави и дружества в сферата на изкуството и културата за 2019 г. да бъде завишена със 140 000 лв.
Текстът на т.27 придобива следната редакция:
„Определя субсидия за културни институции, състави и дружества в сферата на изкуството и културата за 2019 г. в размер 200 000 лв.“
В т.28 от проекта за решение, ПК по бюджет и финанси предлага сумата за субсидия за спортни клубове за развитие на детско-юношеския спорт на територията на общината 2019 г. да бъде завишена със 100 000лв.
Текстът на т.28 придобива следната редакция:
„Определя субсидия за спортни клубове за развитие на детско-юношеския спорт на територията на общината за 2019 г. в размер 300 000 лв.“
Предлага се създаването на нова т.35 към проекта за решение с текст:
„35. Възлага на кмета на общината да предостави трансфери в размер на 189 000 лв. по бюджетите на училища за охрана и ремонтни дейности, съгласно Приложение №19.”